Strategia rozwoju

W 2023 roku Grupa PSB koncentrowała się na realizacji strategii rozwoju, która została opracowana na lata 2023-2025 i zatwierdzona podczas Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy w dniu 14 listopada 2022 r. Strategicznymi filarami tej strategii są: cyfryzacja, warunki handlowe, marketing i komunikacja, zasoby ludzkie oraz kapitał i finanse.

Główne filary strategii rozwoju Grupy PSB
Main pillars of the Grupa PSB development strategy

Cyfryzacja

Jako rozwój digitalizacji i unifikacji oraz integracja systemów Partnerów i Centrali. W ramach tego filaru w 2023 r. zrealizowano m.in. następujące projekty strategiczne:

  • wdrożenie automatyzacji fakturowania w Centrali,
  • wprowadzenie EDI,
  • cyfryzacja warunków handlowych,
  • przebudowa Extranetu, Portalu Promocji,
  • nowe wersje systemu ERP,
  • wizualizacje analityczne,
  • systemy do targetowania,
  • stworzenie systemu do rozliczeń regionalnych,
  • wdrożenie systemu Asana,
  • workflow obiegu dokumentów i kosztów,
  • Prophix – system do budżetowania,
  • digitalizacja delegacji i urlopów.

Integracja systemów IT

Integracja systemów IT
IT systems integration

Warunki handlowe

Koncentracja na poprawie warunków handlowych oraz aktywne podejście do sprzedaży w Centrali PSB. Strategicznymi projektami wdrożonymi w 2023 r. w ramach tego filaru są:

  • stanowiska Category Managerów odpowiedzialnych za grupy towarowe,
  • targetowanie sprzedaży,
  • aktywne poszukiwanie nowych Dostawców,
  • regularne akcje promocyjne (ponad 820),
  • standaryzacja oferty sieci – Projekt 3000 SKU.

820 akcji promocyjnych z Dostawcami
dla Partnerów PSB

Integracja systemów IT
IT systems integration

Marketing i komunikacja

Podejście omnichannel i budowanie wspólnej marki, realizacja kampanii reklamowej pod hasłem WSZYSTKO i standaryzacja komunikacji w sieci. W ramach tego filaru w 2023 r. zrealizowano m.in. projekty:

  • wdrożenie spójnej kampanii WSZYSTKO dla obu kanałów dystrybucji,
  • standaryzacja komunikacji marketingowej,
  • udostępnianie gotowych materiałów marketingowych dla placówek,
  • stworzenie projektu działań regionalnych,
  • standaryzacja gazetek promocyjnych,
  • stworzenie nowego wydawnictwa PSB Puls,
  • nowa księga wizualizacji dla placówek.

Dzięki działaniom marketingowym w 2023 r. marka PSB osiągnęła poziom rozpoznawalności wynoszący 81%, odnotowując wzrost w stosunku do ubiegłego roku, gdzie wynik ten wynosił 79%.

Omnichannel – kampania reklamowa WSZYSTKO
Omnichannel – ALL advertising campaign

Zasoby ludzkie

Inwestowanie w rozwój pracowników poprzez szkolenia, programy motywacyjne oraz stworzenie atrakcyjnych warunków pracy. W 2023 r zrealizowano m.in projekty takie jak:

  • zarządzanie partycypacyjne,
  • powołanie Rady Dyrektorów (MC),
  • narady handlowe,
  • komisja ds. nowych Dostawców,
  • komitet ds. należności,
  • onboarding nowych pracowników,
  • szkolenia dla pracowników Centrali i sieci m.in.: sprzedaż, obsługa oprogramowania, negocjacje, umiejętności menedżerskie, zarządzanie kategorią, języki, szkolenia z zakresu prawnego.

Rada Dyrektorów / Management Committee

Zarządzanie koncyliacyjne
Conciliatory management

Kapitał i finanse

Skoncentrowanie się na optymalizacji kosztów i płynności finansowej. Zrealizowano następujące projekty w 2023 r.:

  • zapewnienie płynności finansowej,
  • terminowe płatności do Dostawców,
  • obniżka kosztów funkcjonowania Centrali,
  • bezpieczeństwo księgowań.

Fundamenty finansowe
Financial background

Podsumowanie

W roku 2023 Grupa PSB zrealizowała aż 76 projektów w ramach 5 filarów strategii rozwoju Spółki. Warto zauważyć, że wszystkie te projekty zostały przeprowadzone zgodnie z kamieniami milowymi, które zostały zaplanowane w strategii Spółki.

Ta liczba projektów i ich zgodność z założeniami strategii wskazuje na skuteczne zarządzanie oraz realizację celów rozwojowych przez Grupę PSB w danym okresie.

Projekty strategiczne na ścieżce realizacji strategii
Key projects of the strategy

Scroll to Top