Szkolenia i usługi doradcze
w Grupie PSB

Szkolenia

Zgodnie z założoną strategią rozwoju, w 2023 roku położyliśmy duży nacisk na rozwój kompetencji poprzez szkolenia dla Partnerów i Centrali Spółki.

Realizowane programy szkoleniowe skupiały się na rozwijaniu kompetencji i umiejętności zawodowych w różnych obszarach działalności biznesowej. Zostały one dostosowane do zmieniających się potrzeb rynku, uwzględniając najnowsze trendy i technologie. Główne aspekty to: nowoczesne techniki sprzedażowe, negocjacyjne, budowanie relacji z klientami, strategia działań marketingowych i komunikacyjnych, zarządzanie platformą e-commerce i obsługą oprogramowania.

Szkolenia w Grupie PSB
Training at the Grupa PSB

Poprzez udział w szkoleniach uczestnicy mieli możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji i dostosowania się do zmieniających się wymagań rynku. Jednocześnie pozyskana wiedza jest wsparciem w osiągnięciu sukcesu ich organizacji w dynamicznym środowisku biznesowym.

Szkolenia w Grupie PSB obejmowały 21 tematów z zakresu:

  • sprzedaży i obsługi klienta,
  • obsługi oprogramowania,
  • e-commerce,
  • umiejętności managerskich,
  • działań marketingowych,
  • social media,
  • Akademii Managera PSB,
  • Zarządzania Kategorią Produktową.

Łącznie uczestniczyło w nich 1 880 osób, a czas trwania szkoleń wyniósł łącznie 730 godzin.

Usługi doradcze i audyty PSB

Spółka od ponad dekady świadczy usługi konsultacyjne placówkom kanału nowoczesnego i kanału tradycyjnego sieci PSB. Specjaliści zajmują się doradztwem dla właścicieli i kadr kierowniczych w wielu obszarach związanych z prawidłowym funkcjonowaniem marketów i składów, przestrzeganiem standardów i procedur ustalonych przez PSB oraz pomagają w opracowywaniu właściwej strategii rozwoju. Obszary, w których specjaliści świadczą usługi, obejmują zarządzanie, merchandising oraz gospodarkę magazynową.

Dotychczas doradcy i audytorzy przeprowadzili ponad 600 audytów (w niektórych marketach nawet czterokrotnie) oraz programów naprawczych w prawie 400 placówkach handlowych należących do sieci PSB.

Realizowane są następujące audyty:

  1. audyty basic skierowane do nowo powstałych Mrówek – ich celem jest identyfikacja błędów na wczesnym etapie działalności i wprowadzenie rozwiązań naprawczych, które zapewnią płynne funkcjonowanie firmy w przyszłości,

  2. audyty pełne i prace doradczo wdrożeniowe dla dłużej funkcjonujących obiektów – obejmują kompleksową analizę działalności firmy i identyfikację obszarów do poprawy. Służą również wyznaczaniu kierunków rozwoju firmy,

  3. audyty i konsultacje dedykowane dla działów ogrodu i dekoracji – skupiają się na właściwym zaprojektowaniu stref ogrodu i dekoracji oraz pomagają w doborze odpowiedniego asortymentu,

  4. audyty dedykowane dla hurtowni i placówek Profi – ich celem jest ocena efektywności działalności hurtowni oraz wskazanie obszarów do poprawy.

W roku 2023 zrealizowano 31 audytów basic, 43 audyty pełne, 57 wizyt wdrożeniowych i konsultacji z branży ogród i dekoracje oraz 9 audytów w placówkach hurtowych. Każdy rodzaj audytu ma swoje konkretne cele i zakres działania, które są dostosowane do potrzeb i charakterystyki działalności danej firmy.

Badania „Tajemniczego Klienta”

Dla poprawy funkcjonowania placówek sieci PSB oraz obsługi klientów prowadzone są regularnie badania pod nazwą „Tajemniczy Klient” w marketach Mrówka oraz w składach i placówkach Profi. W 2023 roku w 144 placówkach sieci PSB przeprowadzono prawie 850 takich badań.

Konferencje biznesowe w regionach

Konferencje biznesowe Grupy PSB, które odbyły się we wrześniu 2023 r. w 7 regionach Polski cieszyły się dużym zainteresowaniem uczestników i przyniosły wiele korzyści zarówno dla ich organizacji, jak i dla samych uczestników.

Podczas paneli szkoleniowych i dyskusyjnych uczestnicy zdobywali umiejętności niezbędne do skutecznego zarządzania swoimi firmami, poznawali innowacyjne rozwiązania oraz wymieniali się wiedzą i informacjami. Dyskusje w grupach przyniosły wiele cennych innowacji i sposobów ich wdrożenia w naszych organizacjach.

Tego rodzaju spotkania są kluczowe dla rozwoju biznesu. Dzięki nim przedsiębiorcy i menedżerowie mogą poznać najnowsze trendy i technologie w swojej branży, wymieniać się doświadczeniami oraz zdobywać inspiracje do rozwoju swoich firm.

„Dyskusje w grupach przyniosły wiele cennych innowacji i sposobów ich wdrożenia w naszych firmach.”

Live Chaty z Partnerami

W 2023 roku Spółka wprowadziła innowacyjne spotkania online dla swoich Partnerów, wykorzystując Live Chaty jako kluczowe narzędzie komunikacji i współpracy. To znaczący krok w efektywnym wymianie informacji, umożliwiając szybką, interaktywną i spersonalizowaną komunikację. Partnerzy mieli okazję otrzymać aktualne informacje dotyczące prowadzonych działań i planów, a także mogli angażować się w dyskusje oraz wymianę pomysłów zarówno z Centralą, jak i między sobą.

Organizacja Live Chatów z Zarządem Spółki oraz dyrektorami poszczególnych działów, w tym działu sprzedaży kanału tradycyjnego i nowoczesnego, działu marketingu, dodatkowo wzmocniła relacje z Partnerami.

To innowacyjne podejście do komunikacji z Partnerami potwierdza zaangażowanie Spółki w budowanie silnych relacji i współpracy biznesowej, zmierzających do wzrostu efektywności działań i osiągnięcia wspólnych celów.

Live Chat z Zarządem Grupy PSB Handel S.A.
Live Chat with the Management Board of Grupa PSB Handel S.A.

Szkolenia i usługi doradcze w Grupie PSB

Następna strona
Scroll to Top